Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Souhlasím

Finanční služby a pojištění - jak poznáte, komu důvěřovat a komu ne?

13. leden 2015Novinka

"V České republice" je dnes registrováno přes 150 tis. pojišťovacích zprostředkovatelů. Nejde o počet obchodníků, ale počet subjektů, z nichž někteří mají zaměstnance jako třeba Česká pošta a to v řádu tisíců. Proto je dnes velmi těžké se zorientovat v množství nabídek. Poznat důvěryhodnost zprostředkovatele je ještě mnohem těžší. Důvěryhodný nemusí být ani váš kamarád.

Pojištění je nehmotný produkt, jehož kvalitu poznáte až v okamžiku, kdy jej budete potřebovat. Tedy při vzniku pojistné újmy. Většina z nás nakupuje pojištění bez jakýchkoliv znalostí jako laici. To není chyba, nemůžeme znát vše, nicméně orientovat se jen podle výše pojistného je to nejhorší, co lze při nákupu pojištění udělat. Bohužel jsme dnes ze všech možných médií bombardování reklamou o nejlevnějším povinném ručení, o úsporách v řádu tisíců, o levném pojištění bytů a domů a o neskutečně výhodném životním pojištění.
Ne všichni, kdo se v pojištění pohybují jsou odborníci a pracují tak, že si chtějí svého klienta udržet dlouhodobě a pravidelně se o něho starat podle pravidel risk managementu (řízení pojistných nebezpečí). Jak poznáte, komu důvěřovat a komu ne, aby jste při pojistné újmě nezjistili, že máte sice pojistku, ale na něco úplně jiného?

  1. Nejprve si ujasněte, proč se chcete pojistit a na jaká pojistná nebezpečí. Prostě si srovnejte v hlavě, čeho se bojíte a proč si chcete pojištění uzavřít.
  2. Nikdy nechtějte po poradci konkrétní produkt, to je na něm, vždy trvejte jen na pojištění těch událostí, které považujete za rizikové a chcete je mít ošetřené.
  3. Nechte si udělat nabídky podle vašich přání od více pojišťoven, nejlépe od jednoho poradce, tedy někoho, kdo zastupuje více pojišťoven.
  4. Přesvědčte se, jak oslovený poradce rozumí problematice a zda má představu o tom, co vše se může stát. Tak lépe odhadnete jeho zkušenosti a odbornost.
  5. Přečtěte si vždy v pojistných podmínkách k nabídkám oddíly "Výluky" a "Výklad pojmů"
  6. Ptejte se na vše, čemu nerozumíte, nebojte se klást i zdánlivě hloupé otázky
  7. Pravidelně si kontrolujte smlouvy starší tří let zda jsou aktuální (výše pojištěného majetku odpovídá jeho hodnotě a současnému stavu), nechte si udělat novou nabídku pro srovnání výše pojistného. Pojistné může občas i klesat :-)
  8. Přesvědčte se pár dotazy, zda oslovený poradce umí pomoci i v případě pojistné události. Vyberte skutečnou událost o které víte nebo jste o ní četli v médiích. Měl by umět popsat, jak by se řešila vzniklá škoda a z jakého pojištění pro každého účastníka události zvlášť.

Výše uvedený text vychází z naší praxe. Ročně se v CAR CLUBU setkáváme se stovkami případů, které řešíme a pomáháme tak našim klientům řešit, a to i těm, co u nás nejsou pojištěni. Bohužel se nám občas stává, že pojistná smlouva byla sice levná, ale k ničemu. V těchto případech je velmi těžké pomoci a dovést celý problém do zdárného konce.
Ne vše lze vyřešit z pojištění, ne vše lze pojistit, nicméně všechna významná rizika (pojistná nebezpečí), která jsou pro klienta likvidační jsou pojistitelná. Naše nabídky nejsou nejlevnější na trhu a nikdy nebudou, protože CAR CLUB řeší pojištění reálných rizik klienta, ne výši pojistného.